Čo spojilo Cibulkovú, Sajfu a Franekovú? Limitovaná edícia legendárneho nožíka Rybička!

16. októbra 2020
2925
 

Obľúbená značka prémiovej kávy Nespresso sa už dlhé roky profiluje a mimoriadne ekologický a uvedomelý brand, ktorému nie je ukradnutá budúcnosť našej planéty. Najnovšie počiny na ceste k cirkulárnej ekonomike predstavujú tiež novo vyrábané hliníkové kapsule Nespresso vyrobené z 80% z recyklovaného hliníka a tiež lokálny projekt v podobe vreckového nožíka Rybička z recyklovaných kapsúl. Medzi milovníkov kvalitnej kávy, za ktorou stojí silná a zodpovedná značka sa už dlhé roky radia aj hviezdy ako Dominika Cibulková, Sajfa, Táňa Pauhofová či stylistka Zuzana Kanisová.

Slová a sľuby niekedy nestačia. Nespresso sa však skutočne stalo prvou spoločnosťou, ktorá na trh uviedla porciovanú kávu v alumíniových obaloch chrániacich jej chuť a arómu zaisťujúcich tak, že každý okamžik strávený nad šálkou bude jednoducho nezabudnuteľný. Ambíciou značky je stať sa synonymom pre dokonalý zážitok z kávy. Znamená to však i nekompromisné záväzky smerujúci k dokonalosti vo všetkom, čo značka realizuje.

Nespresso preto podniká významné kroky na zlepšenie trvalej udržateľnosti životného prostredia a zlepšenia životných podmienok pestovateľov kávy. Svoju stratégiu a plány značka odprezentovala ešte v závere septembra aj slovenským zákazníkom.  Pozvanie na jedno z posledných akcií pred sprísnením opatrení v dôsledku pandémie ochorenia Covid-19 prijala tiež Dominika Cibulková, Barbora Franeková, Vladimír Kobielsky či Sajfa, ktorý celou akciou sprevádzal.

„Kvalita kávy, ktorú ponúkame našim zákazníkom je pre nás dôležitá. Aby sme boli schopní garantovať najvyššiu kvalitu kávy a zachovanie čerstvosti, používame ako balenie hliníkové kapsule, ktoré spĺňajú najprísnejšie kritériá. Zároveň sa dostávame k spôsobu, ako môžeme podporiť cirkulárnu ekonomiku, teda zabezpečiť, že každý koniec bude tiež novým začiatkom. Hliník je nekonečne recyklovateľný a výrobou recyklovaného hliníka sa v porovnaní s výrobou nového ušetrí 95% energie, takže je pre cirkulárnu ekonomiku veľmi vhodný. Je však dôležité použité kapsule získať od našich zákazníkov späť na recykláciu. Naše ciele sú vysoké, nedokážeme ich však dosiahnuť bez spolupráce a zapojenia sa zákazníkov Nespresso. Preto neustále a dlhodobo upozorňujeme na možnosti, ktorými recykláciu dokážeme priblížiť a čo najviac zjednodušiť,“ hovorí Andrea Petrová, marketingová manažérka Nespresso.

Nespresso má vytvorenú sieť zberných miest, kde je možné použité kapsule odovzdať a zároveň má každý zákazník možnosť odovzdať použité kapsule priamo kuriérskej službe pri doručení zásielky objednanej z nášho e-shopu. Každý zákazník navyše získava zdarma recyklačné vrecko. Podporiť recykláciu tak môžeme kdekoľvek na Slovensku, bez ohľadu na to, či sa v meste kde žijeme nachádza predajné miesto Nespresso.

Limitovaná edícia nožíka Rybička

Hmatateľným dôkazom, že recyklácia má zmysel, je limitovaná edícia vreckového nožíku Rybička. Ikonický hliníkový nôž vyrobený z recyklovaných kapsúl Nespresso opäť zhotovila firma MIKOV na základe inovovaného moderného dizajnu od štúdia Olgoj Chorchoj pod vedením Michala Froňka a Jana Němečka. Nová Rybička je na rozdiel od tej predchádzajúcej ozdobená plastickou textúrou, ktorá evokuje malé kapsule Nespresso a vďaka ergonomickému detailu lepšie padne do ruky.

„My v štúdiu máme naozajstnú radosť, že môžeme spolupracovať so značkou Nespresso, ktorá je príkladom pre ostatné firmy. Ukazuje totiž, že tradičný predmet môže vďaka dnešným technológiám dostať novú formu a zároveň ctiť udržateľný prístup k dizajnu,“ hovorí Michal Froněk.

„Spoluprácu so značkou Nespresso považujeme za veľmi prestížnu záležitosť. Je to tiež zároveň aj ocenenie remeselnej tradície vychádzajúcej z viac než tristo ročnej tradície nožiarskej výroby v českých krajinách, ktorej je Mikov hrdým dedičom. Povrch črienok zhotovených z 35 hliníkových kapsúl Nespresso je pieskovaný, čím získava jedinečnú štruktúru. Ručná práca však stále tvorí asi 40% výroby každého noža,“ povedal Karel Ježek, majiteľ firmy Mikov.

„Rybičkou chceme ukázať, že recyklácia má zmysel. Nie zo všetkých vrátených kapsúl vznikne vreckový nôž Rybička. Ale všetky vrátené kapsule Nespresso sú recyklované, aby z nich mohlo vzniknúť niečo nové. Ako značka využívame náš vlastný uzavretý cirkulárny systém už takmer 30 rokov. Na Slovensku recyklácia funguje od roku 2017. Zákazníkom je však potrebné vracanie použitých kapslí uľahčiť, ale aj pripomínať,“ dodala za Nespresso Andrea Petrová.

Na Slovensku je v predaji len 1 000 kusov limitovanej edície vreckového nožíka Rybička. V cene 39 € ho kúpite v bratislavskom Nespresso Boutique Eurovea a Nespresso Pop-Up Boutique Aupark a on-line prostredníctvom nespresso.com.

Zdieľaj článok:

Comments are closed.