Spoločnosť Xiaomi zaznamenala v 2. štvrťroku 2024 dvojciferný medziročný rast tržieb už tretíkrát po sebe, pričom tržby dosiahli 88,9 miliardy jüanov, čo predstavuje 32 % medziročný nárast. Upravený čistý zisk dosiahol 6,2 miliardy jüanov, čo znamená medziročné zvýšenie o 20,1 % a poukazuje to na silný rast. Celková hrubá zisková marža zostala na vysokej úrovni 20,7 %.
Tri hlavné oblasti podnikania spoločnosti Xiaomi – smartfóny, výrobky inteligentnej domácnosti (IoT) a spotrebnej elektroniky, a internetové služby – prekonali očakávania trhu s tržbami vo výške 46,5 miliardy jüanov, 26,8 miliardy jüanov a 8,3 miliardy jüanov. Príjmy z podnikania v oblasti inteligentných elektrických vozidiel a ďalších nových iniciatív dosiahli výšku 6,4 miliardy jüanov. Celkové výsledky skupiny prekonali konsenzuálne očakávania, čo znamená novú fázu prudkého rastu.
V 2. kvartáli sa hotovosť spoločnosti Xiaomi vyšplhala na 141 miliárd jüanov, čo predstavuje kľúčový základ pre trvalý rozvoj hlavných aj nových činností a podporuje ďalší prudký rast. Hnacou silou sú trvalé investície do dôležitých technológií. Umelá inteligencia v rámci Xiaomi výrazne posilnila podnikateľský rozvoj, rozšírila schopnosti a užívateľské skúsenosti v smartfónoch a inteligentných elektrických vozidlách a zároveň zvýšila efektivitu prevádzky v továrni Xiaomi Smart Factory. Očakáva sa, že pokrok inteligentného ekosystému Xiaomi „človek x auto x domácnosť“ ešte viac posilní udržateľnosť budúceho rastu.
Vďaka globálnej expanzii Xiaomi vedie v raste medzi piatimi najväčšími značkami smartfónov
V 2. kvartáli dosiahli celosvetové dodávky smartfónov Xiaomi 42,2 milióna kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 28,1 %. Podľa spoločnosti Canalys si spoločnosť Xiaomi udržiava svoju pozíciu medzi tromi najlepšími značkami smartfónov na svete už 16 kvartálov po sebe s trhovým podielom 14,6 %. Xiaomi je najrýchlejšie rastúcou značkou smartfónov medzi prvými piatimi aj z hľadiska dodávok.
Skupina smartfónov zaznamenala v 2. kvartáli silný rast, keď tržby dosiahli 46,5 miliardy jüanov, čo predstavuje medziročné zvýšenie o 27,1 %. Podľa dát spoločnosti Canalys sa skupina Xiaomi v 2. kvartáli 2024 zaradila medzi troch najlepších výrobcov smartfónov v 58 krajinách a regiónoch sveta. V ďalších 70 krajinách a regiónoch sa zaradila medzi päť najlepších výrobcov. Tento rast podčiarkuje zväčšujúci sa vplyv spoločnosti Xiaomi na medzinárodných trhoch, pričom sa zrýchlila expanzia v Latinskej Amerike, juhovýchodnej Ázii, na Blízkom východe a v Afrike. V Latinskej Amerike sa dodávky smartfónov Xiaomi po prvýkrát zaradili medzi 2. najvyššie.
Obchodné príjmy z IoT prudko rástli; dodávky klimatizácií v 2. kvartáli vyskočili o viac ako 40 %
Výrobky inteligentnej domácnosti a spotrebnej elektroniky Xiaomi si v 2. kvartáli udržali vzostupnú trajektóriu a zaznamenali rekordné tržby vo výške 26,8 miliardy jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 20,3 %. Inteligentné domáce spotrebiče si tiež polepšili a ich tržby narástli o 38,7 %.
Podľa spoločnosti Canalys sa celosvetové dodávky tabletov v 2. kvartáli medziročne zdvojnásobili, čím sa Xiaomi stalo najrýchlejšie rastúcou značkou tabletov spomedzi piatich najväčších výrobcov. Dodávky nositeľných zariadení Xiaomi sa celosvetovo umiestnili na 3. mieste (2. miesto v Číne) a dodávky bezdrôtových slúchadiel sa celosvetovo tiež umiestnili na 3. mieste (1. miesto v Číne).
V 2. kvartáli presiahli dodávky klimatizácií Xiaomi 3,3 milióna jednotiek, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 40 %. Počas tohto obdobia zaznamenali výrazný rast najmä chladničky so 600 000 dodanými kusmi a aj práčky, ktoré zaznamenali 400 000 dodaných kusov.
Silný rast v oblasti internetových služieb s celosvetovým a čínskym nárastom počtu aktívnych užívateľov o viac ako 10 %
Počas tohto obdobia si internetové služby udržali rýchly rast, pričom príjmy sa zvýšili o 11 % na rekordných 8,3 miliardy jüanov. Keďže spoločnosť Xiaomi pokračuje v prehlbovaní a rozširovaní svojej globálnej partnerskej siete, príjmy zo zahraničných internetových služieb sa v druhom štvrťroku medziročne zvýšili o 32,9 % na 2,7 miliardy jüanov, čím sa ich podiel na celkových príjmoch z internetových služieb zvýšil na 32,1 %.
Základňa internetových používateľov sa naďalej rozširovala a mesačný počet aktívnych používateľov na celom svete aj v pevninskej Číne dosiahol rekordné hodnoty. V júni 2024 dosiahli globálni užívatelia číslo 675,8 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 11,5 %. Ich počet v pevninskej Číne dosiahol 164,4 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 10,1 %.
Rast skupiny s inteligentnými elektromobilmi prekonal prognózy a v 2. kvartáli dodala viac ako 27 000 vozidiel
Od predstavenia prvého inteligentného elektromobilu Xiaomi SU7 trhové výsledky výrazne prekonali očakávania. V druhom kvartáli dosiahli príjmy v oblasti inteligentných elektromobilov a ďalších nových iniciatív 6,4 miliardy jüanov. Skupina neustále zvyšuje výrobu a dodávky elektromobilu Xiaomi SU7. Dodávky dosiahli celkovo 27 307 vozidiel, pričom mesačné dodávky dva mesiace po sebe prekročili 10 000 kusov. Nárast výrobnej kapacity navyše prekonáva výrobné kapacity konkurentov.
Od júna spustila továreň Xiaomi EV Factory dvojzmennú prevádzku s cieľom dodať do novembra v predstihu 100 000 vozidiel. Spoločnosť sa tiež zameria na dodanie 120 000 vozidiel radu Xiaomi SU7 do roku 2024. K 30. júnu 2024 spoločnosť otvorila 87 predajní inteligentných elektromobilov v pevninskej Číne,
Dostatok hotovosti v rámci celej skupiny zabezpečuje, že Xiaomi sa v oblasti inteligentných elektrických vozidiel môže naďalej zameriavať na technológie a vývoj produktov v podmienkach intenzívnej trhovej konkurencie.
V júli 2024 spoločnosť Xiaomi predstavila prototyp elektrického vozidla SU7 Ultra a oznámila, že s ním v októbri plánuje dosiahnuť vynikajúci čas na pretekárskom okruhu Nordschleife v rámci komplexu Nürburgring. Cieľom je stať sa najrýchlejším štvordverovým elektrickým vozidlom na okruhu v nasledujúcom desaťročí.
Inteligentný ekosystém Xiaomi „človek x auto x domácnosť“ podporuje rast prémiového trhu
Skupina pokračovala v zavádzaní technológií s umelou inteligenciou s cieľom zlepšiť svoj ekosystém „človek x auto x domácnosť“. V druhom kvartáli zvýšila investície do výskumu a vývoja, pričom výdavky dosiahli 5,5 miliardy jüanov, čo predstavuje medziročný nárast o 20,7 %.
Technológia umelej inteligencie od Xiaomi dosiahla prelomové výsledky vo viacerých oblastiach, najmä však v sektore inteligentných elektrických vozidiel. Táto technológia má široké uplatnenie a ponúka robustnú technickú podporu pre funkcie ako sú autopilot, automatické parkovanie a hlasová interakcia prostredníctvom asistenta Xiaomi AI.
Pokiaľ ide o smartfóny, spoločnosť Xiaomi zlepšila AI schopnosti multimodálneho rozpoznávania a porozumenia, vďaka čomu používateľom prináša množstvo funkcií vrátane analýzy dokumentov a vytvárania videí s umelou inteligenciou. Tieto inovácie podporujú rast spoločnosti Xiaomi na prémiovom trhu.
Podľa údajov tretích strán tvorili prémiové smartfóny Xiaomi za druhý kvartál 2024 s cenou rovnakou alebo vyššou ako 3 000 jüanov, 22,1 % celkových dodávok v pevninskej Číne, čo predstavuje medziročný nárast 2 %. Trhové podiely smartfónov v cenových kategóriách od 3 000 do 4 000 jüanov, od 4 000 do 5 000 jüanov a od 5 000 do 6 000 jüanov, predstavovali 16,8 %, 20,1 % a 8,9 %, pričom všetky zaznamenali medziročný nárast.
Spoločnosť Xiaomi predstavila 19. júla v Číne svoju vlajkovú loď novej generácie, skladací smartfón Xiaomi MIX Fold 4, spolu s prvou kompaktnou skladačkou Xiaomi MIX Flip. Výkon týchto dvoch modelov výrazne prekonal očakávania, čím sa ešte viac posilnila reputácia spoločnosti Xiaomi na prémiovom trhu. Xiaomi MIX Flip si získal značné uznanie pre svoj jedinečný skladací dizajn a inovatívny 4,01-palcový vonkajší displej s funkciou offline prekladača.