Banskobystrický kraj predstavil svoju rozprávkovú identitu

25. januára 2019
1139
 

Osem regiónov Banskobystrického kraja predstavilo novú komunikačnú identitu. Odteraz budú vystupovať pod značkou Za horami za dolami. Celá komunikácia bude hravá, v duchu rozprávačského umenia Pavla Dobšinského.

Stredné Slovensko ponúka množstvo krásnych turistických lokácií, o ktorých často ani nevieme. Práve myšlienka zvýšiť povedomie o turistických destináciách a regionálnych produktoch zo srdca Slovenska bola hlavným dôvodov toho, prečo Banskobystrický kraj od základov zmenil svoju identitu. „Zmena vnímania Banskobystrického kraja je pre náš kraj nesmierne dôležitá. Krásna príroda je často neobjavená, tradície a zvyky nepoznané. Chceme sa inšpirovať zahraničím, kde vedia využiť potenciál krajiny a zároveň ju chrániť a zveľaďovať. Už v mojom programe som zdôraznil dôležitosť rozvoja produkcie a predaja tradičných regionálnych výrobkov a potravín, čo zvýši kvalitu života najmä na vidieku. Som rád, že komunikačná identita jednoduchou formou zvýrazňuje, čo máme a na čo môžeme byť hrdí,”povedal Ján Lunter, predseda Banskobystrického samosprávneho kraja.

Nová komunikačná identita Banskobystrického kraja vychádza z moderných trendov rozprávania príbehov (storytellingu) a ich autenticity. Ideovým motívom sa stalo rozprávačské umenie Pavla Dobšinského, ktorý pôsobil na Gemeri. Súčasťou novej komunikačnej identity sú aj príbehy ôsmich ambasádorov z konkrétnych turistických destinácií, ktorí predstavujú tradície a zvyky regiónu. Čipkárka zo Španej doliny, hrnčiar a gajdoš z Pohronia, kováč z Gemera, záchrancovia kultúrneho dedičstva Čiernohorskej železničky a Kalvárie v Banskej Štiavnici, krajinní fotografi inšpirovaní prírodou či farmári a výrobcovia regionálnych produktov (víno, med, syry) majú do regiónu prilákať viac turistov a podporiť rozvoj miestnej produkcie.

„Mňa osobne veľmi teší, že máme v kraji toľko inšpiratívnych ľudí, ktorí môžu byť svojou odhodlanosťou a zanietenosťou v neľahkých podmienkach vzorom pre ostatných Slovákov. Práve cez príbehy ambasádorov chceme inšpirovať mladých, aby sa na vidiek vrátili a našli krásu v tradičných zvykoch regiónu”, vyzdvihol úlohu ambasádorov v novej komunikačnej identite Ondrej Lunter, predseda správnej rady Rozvojovej agentúry BBSK, n.o. a dodal: „Od novej identity si sľubujeme zvýšenie rozpoznateľnosti produktov cestovného ruchu Banskobystrického kraja čím sa zúročia investované zdroje. Len za minulý rok predstavuje investícia BBSK do podpory rozvoja produktov a infraštruktúry cestovného ruchu milión eur. Pre rok 2019 je v rovnakej výške.”

Ak si chcete novú komunikačnú identitu pozrieť na vlastné oči a dozvedieť sa o nej niečo viac, môžete v dňoch 24-27. január navštíviť veľtrh cestovania ITF Slovakiatour v bratislavskej Inchebe. Osem drevených almár predstavuje pomyselné vstupné brány do ôsmich turistických destinácií kraja. Otvorený stánok prístupný plynulo zo všetkých strán zase odkazuje na trhy s námestím a stolovaním v tradičnom duchu. Cieľom expozície nie je propagovať produkt, ale výnimočnú krajinu, zážitky a atmosféru rôznorodého banskobystrického regiónu.

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *