Voda je pre ľudský život nevyhnutná, nie každý však má to šťastie, že k nej má prístup. Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) a UNICEF asi 2,1 miliardy ľudí nemá v domácnosti prístup k bezpečnej a čistej vode a takmer 844 miliónov ľudí na celom svete nemá prístup k čistej pitnej vode vôbec. Väčšiny Slovákov sa síce tento problém netýka, pomôcť však môžeme aj my. Na závažnosť tohto problému upozorňuje aj obľúbená slovenská herečka Mary Bartalos.
Takmer 1 miliarda ľudí na celom svete nemá prístup k čistej pitnej vode. Hnačka spôsobená pitím kontaminovanej vody je stále hlavnou príčinou chorôb a úmrtí dojčiat a detí v rozvojovom svete. Nedostatok čistej pitnej vody spôsobuje viac úmrtí ako HIV / AIDS spolu s maláriou. Vzhľadom k alarmujúcim číslam sa P&G a Metro rozhodli angažovať v tejto oblasti. Prostredníctvom programu Čistá voda deťom poskytnú pitnú vodu v oblastiach s jej nedostatkom. V slovenských predajniach METRO môže každý do 15. októbra 2019 nákupom vybraných produktov P&G prispieť deťom, ktoré nemajú prístup k čistej vode. Pomoc je jednoduchá: 1 zakúpený výrobok = 1 deň pitnej vody pre dieťa.
Slovenskou ambasádorkou sa stala Mária Bartaloš, populárna herečka a čerstvá mama, ktorá situáciu nedostatku pitnej vody zažila na vlastnej koži: „Projekt Čistá voda deťom ma zaujal kvôli osobnej skúsenosti, a faktu, že detičky v Afrike skutočne pitnú vodu nemajú. My sme to s manželom zažili a pohľad na miestne deti bol pre mňa veľmi žalostný. Požičali sme si bicykle a prešli sme časť jednej dediny, kde sme videli ako ľudia čakali nastúpení v rade na cisternu s čistou pitnou vodou. Keď si predstavím, že my sa tu sprchujeme pitnou vodou a plytváme ňou, tak je to smutné. Nedostatok pitnej vody je závažný problém, ktorý si v našich končinách neuvedomujeme.“
Program Čistá voda deťom funguje už od roku 2004. Vedci z P&G vyvinuli špeciálne čistiace balíčky, ktoré z vody odstraňujú patogénne mikroorganizmy a rozptýlené čiastočky. Ich použitie je naozaj jednoduché. Prášok sa nasype do znečistenej vody, zamieša sa a po prefiltrovaní je za 30 minút voda použiteľná na pitie. Prostredníctvom partnerských charitatívnych organizácií sa vďaka čistiacim balíčkom poskytlo 15 miliárd litrov pitnej vody v 90 krajinách sveta, kde ľudia najviac bojujú s nedostupnosťou pitnej vody.
Teraz môžu čistú vodu darovať aj zákazníci predajní Metro na Slovensku. Jednoduchým nákupom výrobkov P&G ako sú plienky Pampers, vložky Always, produkty vlasovej starostlivosti Head & Shoulders a Pantene, výrobky pre starostlivosť o domov a tkaniny Ariel, Lenor a Jar alebo produkty pre mužov Old Spice a Gillette do 15. októbra automaticky prispejú do programu Čistá voda deťom.
„Problematika nedostatku pitnej vody sa týka mnohých regiónov po celom svete a situácia je naozaj vážna. Sme hrdí, že P&G je súčasťou iniciatívy, ktorá prináša skvelé výsledky. Rada by som poďakovala každému jednému zákazníkovi, ktorý sa zapojí. Vďaka podpore zákazníkov v Slovenskej republike sme mohli vlani poskytnúť viac ako 230-tim ľuďom pitnú vodu na celý rok a dúfame, že tento rok čísla ešte prekonáme,“ vyjadrila sa k téme Barbora Líška Kratochvílová, marketingová manažérka P&G.