Tolerancia, sloboda prejavu a láska. Práve na tieto slová sa už niekoľko rokov snaží poukazovať Dúhový Pride v Bratislave. Ten aj tento rok do nášho hlavného mesta prilákal obrovské množstvo ľudí, ktorí sa neboja poukázať na svoju inakosť a jedinečnosť. LGBTI komunitu tento rok podporil aj známy predajca street style módy Footshop. Ten sa na rozdiel od iných podobných značiek už dlhodobo snaží podporovať rôzne menšiny a učiť spoločnosť k tomu, aby „inakosť“ neodsudzovala.
Duhový Pride aj tento rok do Bratislavy prilákal obrovské množstvo ľudí z LGBTI komunity. Podobne ako v iných krajinách, kde sa podobné pochody organizujú, tak aj v uliciach Bratislavy to na niekoľko hodín bolo plné farieb a pozitívnej nálady. To, že všetci ľudia sú si rovní bez ohľadu na ich sexuálnu orientáciu či rodovú identitu hlása aj Footshop, ktorý pred časom na podporu menšín predstavil dúhovú kolekciu, plnú farebných kúskov oblečenia.
Podobné akcie po celom svete sú založené najme pre to, aby poukázali na vzájomnú toleranciu, slobodu prejavu a podporu subkultúr a rôznych menšín. Práve na to sa vo svojich aktivitách už dlhodobo snaží poukázať aj Footshop. „Veľmi nás teší a zároveň ďakujeme organizátorom že podujatia takéhoto typu sa konajú aj na Slovensku a to priamo v našich najväčších mestách. Každý kto nás pozná určite vie, že nie sme iba predajňa obuvi a oblečenia. Pravidelne podporujeme umenie na základe čoho konáme vernisáže alebo tanečne workshopy priamo u nás v predajni.“
Miestny Dúhový Pride sprevádzala po celý čas dobrá nálada a aj napriek neprajníkom, ktorú celú akciu odsudzujú dopadlo všetko podľa plánu. Okrem sprievodu ulicami Starého mesta sa návštevníci mohli zabaviť na koncertoch Bad Karma Boy, Funkiez, Modré hory, Chalani z chatrče či čoraz populárnejšieho zoskupenia complex a Monika Yamamoto and House of Velvet.
Podľa niektorých zdrojov sa tohtoročného bratislavského pochodu zúčastnilo 8-10 tisíc ľudí nielen zo Slovenska, ale aj zo zahraničia. „Som rád že mi pride priniesol možnosť stretnúť množstvo jedinečných individualít, ktoré prekypujú talentom a skrývajú zaujímavé umelecké nápady. Dúfam že aspoň pár z nich pretavíme do spoločných projektov, ktoré budú prínosom spoločnosti. Je neľahké vystúpiť z davu, ale pravé takto sa vyznačujú jedineční ľudia,“ prezradil Boris Belluš, brand manažér zo slovenského Footshopu. Pochod podporil tiež primátor Bratislavy Matúš Vallo a zhruba tridsiatka veľvyslanectiev na Slovensku.
Foto: Footshop