Ako efektívne pracovať z domu? Na týchto 5 vecí nezabúdajte!

23. marca 2020
44
 

Epidémia koronavírusu zo dňa na deň ochromila takmer celú Európu. Od polovice marca tak aj množstvo slovenských firiem pracuje z domu. Spoločne sa správame sa zodpovedne a pracujeme online. Pre niektorých zamestnávateľov je home office novinka, pre iných ide o dávno zabehnutý a osvedčený model práce.

Sme v tom spolu. Napriek tomu, že práca z domu je pre mnoho ľudí ideálnou predstavou, stále sa nájdu tí, ktorí sa doma sústrediť nevedia. V aktuálnej situácii je najlepšie vytvoriť si pracovné miesto v pohodlí domova. Či už sa vám lepšie pracuje z postele, alebo pracovného stola je na vás. Pracovný kút si môžete spríjemniť niečim, čo vám robí milú spoločnosť aj v kancelárii. Fotografiou, kvetom či inou dekoráciou. Nezabudnite na dodržiavanie režimu a doprajte si tiež prestávku na obed.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt gif home office

Práca na diaľku

Nie je to tak dávno, možno nejakých 30 rokov, kedy sa asi po prvý raz objavili vo svete informačných technológií pojmy ako „virtuálny tím“ a „bezpapierová kancelária“. Softvérové firmy vzhľadom na svoj rýchly rast v deväťdesiatych rokoch a neskôr internetoví giganti v rokoch nultých, nemali inú možnosť ako tieto pojmy veľmi rýchlo pretaviť do reality. Získali určitý náskok a video konferencie cez internet a porady ľudí z rôznych častí sveta sa stali ich bežnou súčasťou fungovania. Globalizácia a prepojenie firiem po celom svete tento náskok rýchlo zmazalo a dnes sme pripravení na on-line vzdelávanie, video porady, prácu z domu a vzdialený sociálny kontakt.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt gif home office

Pri práci z domu je dôležité nielen poznať tie správne nástroje, mať sebadisciplínu ale pre firmu a jej lídrov je kľúčové vzdať sa kontroly a odovzdať dôveru do rúk zamestnancov. Predstava, že niekto nepracuje ale vysáva alebo krája zeleninu, môže všetko zruinovať. Tu je niekoľko jednoduchých pravidiel:

  • 1. Zvýšená sebadisciplína – je dobre mať plán pracovných úloh a priority na celý deň a pracovať na nich bez rozptyľovania.
  • 2. Dostupnosť – súvisí to s prvým bodom, je potrebné byť online a dostupný na mobile, aj keď sa javí, že máme určitú časovú flexibilitu, v pracovnom čase sa venujeme predovšetkým pridelenej práci a klientom.
  • 3.Komunikácia – prebieha predovšetkým mailom, po telefóne alebo cez niektorý z moderných nástrojov ako Slack alebo Airtable (projekt manažment aj na Android a App store). Nedovoľme však týmto nástrojom, aby nás rozptyľovali viac ako je potrebné. Pre niekoho je komunikácia prácou, avšak nech nie je nadbytočná.
  • 4. Videohovory – My využívame Zoom. Do 40 minút je zdarma, je možné pripojiť aj viac ako 4 účastníkov (toľko umožňuje Whatsapp)
  • 5. Jeden nástroj na komunikáciu – toto je trocha výzva. Máme tu messages na iPhone, whatsapp či Facebook. Ideálne je využívať jednu platformu na komunikáciu, aby ste neboli príliš rozptyľovaní.

Viac o tom, prečo je dôležité pracovať z domu a komunikovať aj v tejto situácii sa dočítate na blogu PR agentúry Neopublic.

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *